Сезон през 2019 г. в България в различните автомобилни дисциплини ще има. Това обявиха членовете на действащия понастоящем Управителен съвет на БФАС Александър Ковачев, Николай Златков и Иван Шопов на национална среща, проведена в Стара Загора. Председателят на федерацията Владимир Илиев не присъства, за което той поднесе своите извинения в писмено съобщение.
Преди 3 седмици лицензът на федерацията към ФИА (Международната автомобилна федерация) бе отнет от носителя на правата СБА (Съюзът на българските автомобилисти). Това породи много спекулации и тълкувания дали това не означава и отнемане на лиценза на федерация към Министерството на младежта и спорта у нас.
„БФАС спазва закона, има лиценз да упражнява дейност у нас, каза Ковачев. – Има подписани споразумения с организаторите на състезанията. Сезон ще има и календарът, който публикувахме вече, не е случаен.”
Шопов уточни, че е възможно промени в датите на календара да има заради предстоящите местни избори в края на октомври.
Според тримата самото отнемане на лиценза от Министерството е сложен и дълъг процес, за който трябва да има достатъчно основания. А такива реално няма. А едно отнемане би довело до нулев сезон у нас.
Единственото нещо, което не изпълнява към момента като изисквания, е липсата на лиценз към ФИА. И в тази връзка БФАС е предприела нужните действия да кандидатства пред международната федерация за такъв още от миналата година.
Самата федерация е взела и необходимите мерки да запознае съответните институции у нас за създалата се ситуация.
Неясен остава въпросът за международните лицензи. Пилотите, които искат да карат в чужбина, трябва да получат такъв от СБА. А те се издават само при наличен лиценз от БФАС.
Според Златков мотивите на СБА и нейният председател Емил Панчев за отнемане на лиценза са неоснователни.
А именно проблемите между сегашното ръководство и новоизбраното на Калоян Станчев. Последният не може да дойде на власт заради 6-те жалби.
Ковачев, който е подал една от жалбите, заяви, че мотивът му да подаде такава е, че проведените избори за УС през април 2018 г. според него са били манипулирани. Като е имало премахване на точка от дневния ред.
Относно новосъздадената Автомобилна федерация на България от Камен Михайлов, според тримата членове на УС това е част от кампания на Михайлов и СБА срещу БФАС. Според тях, тя цели да оказва натиск на сегашното ръководство и да го принуди да се оттегли от управлението. Шопов смята още, че СБА иска да запази лиценза си към ФИА заради наличието на 2-ма нейни представители в централата.
Беше разяснено, че ако в близко бъдеще Калоян Станчев и неговият екип дойдат на власт след като излезе решението на съда относно 6-те жалби, то хора, които членуват в новата федерация на Камен Михайлов, няма да имат право да са членове на УС на Станчев.
Златков обеща, че през новия сезон ще бъде засилен техническия контрол в състезанията за всички дисциплини. На въпрос на председателя на АСК Стара Загора Илия Бояджиев защо рали България е проведено с помощта на пари, платени на БФАС от клубовете за лицензите, Тихомир обясни, че в ръководството са преценили, че е по-добре все пак състезанието да се състои. Сериозни спонсори на състезанието не са намерени заради промяната на датата и неяснотата около статута на състезанието – дали ще е кръг от Европейския рали трофей или не.
Източник: ClubS1.bg