• Пилоти излязоха на протест в подкрепа на БФАС
    2019-04-24 22:07:08
    Част от водещите ни автомобилни пилоти протестираха днес в подкрепа на БФАС. Миналата седмица лицензът на федерацията бе отнет от Министерството на спорта и беше даден на новосформираната Автомобилна Федерация на България. Протестът се състоя първо пред Министерския съвет, където продължи около 1 час. А след това се премести...
  • От БФАС обявиха: Ще си търсим правата и няма да се примирим
    2019-04-24 21:58:41
    Председателят на БФАС Владимир Илиев заяви, че управляваната от него организация ще си търси правата и няма да се примири с настоящата ситуация. А тя е, че от края на миналата седмица БФАС остана без лиценз от Министерството на спорта. Той беше даден на новооснованата Автомобилна Федерация на България, ръководена от Камен...
  • Националният дрифт шампионат стартира в Сливен
    2019-04-23 21:09:49
    За поредна година град Сливен ще приюти най-добрите пилоти от „Български дрифт шампионат“. Дългоочакваното дрифт мероприятие ще се проведе на 4-5 май на писта „Бършен“, давайки официален старт на сезона на най-бързо набиращата популярност мотор-спорт дисциплина у нас.Очакванията са за...
  • Ленкова, Георгиев, Луканов и Караньотов с успешен финал на Серес
    2019-04-21 21:09:55
    Пистата „Серес“ в Гърция бе отново домакин на BMU European Road Racing Championship между 19 и 21 април. През уикенда се проведоха трети и четвърти кръг от първенството. В тях се включиха общо 105 състезатели от България, Гърция, Сърбия, Румъния, Турция, Македония, Израел и Канада. Събитието бе посетено от...
  • Състезателите на Кида Моторспорт си тръгнаха със смесени чувства след двата старта на Серес
    2019-04-21 20:52:02
    Пистата „Серес“ в Гърция посрещна трети и четвърти кръг на BMU European Road Racing Championship. Това се случва за втори път тази година, след като месец по-рано трасето в южната ни съседка отново бе домакин на надпреварата. Участие в двата рунда взеха над 100 участника, а сред тях бяха и състезателите на МСК...
Кметът на Твърдица еднолично решил да няма рали

Лични интереси и злоупотреба с власт са напът да сложат край на едно от най-интересните автомобилни състезания в България - рали Твърдица, предупредиха организаторите на мероприятието. Те уточниха, че кметът Атанас Атанасов е решил лично да оттегли техническата, логистична и морална подкрепа на общината, което не е съгласувано със съвета и организаторите на ралито.

"На 30 март получих писмо, че рали няма да има заради промяна в обществения интерес. Поставих въпросите, че това е незаконно и бюджетът е гласуван, но след разговори с юристи се оказа, че не съм изцяло прав. Оказа се, че кметът може да прави каквото си иска. Не мога да разбера кога, къде, как и кой е правил това социологическо проучване. Този анализ е отговорна работа, лично за мен", каза председателят на АСК Евроком рали тийм Злати Златев по време на пресконференция в Националния пресклуб на БТА.

"Това негативно отношение от страна на господин кмета към мен, което не мога да си го обясня, рефлектира и върху другите ми съмишленици", продължи един от основните организатори на ралито.

"Много е трудно да се хвърляме в организиране, когато основните трасета няма да бъдат рехабилитирани. Имаме още много малко време да обсъдим това с федерацията и останалите организатори. Смятам, че състезанието все пак ще го има, даже се надявам с наситено международно участие", каза още Златев.

Един от основателите на ралито инж. Георги Гвоздейков добави: "Не знаем какъв е личният интерес на кмета и защо засяга мероприятието. Да не кажа, че кметът използва властта, за да обслужва личното си положение и интереси, което за мен е недопустимо. Да говорим за избори е несериозно, тъй като те са след шест или седем месеца. Ние сме много далеч от политиката и надали някой ден ще станем вещи и грамотни в тази сфера. Нашата цел е в този град да има живот, хора и спорт".

"Най-малкото, което можеше да направи кметът, е да направи извънредна сесия с Общинския съвет, на който е длъжен да изпълнява решенията. Да бъдем поканени и ние, а не да си пишем писма, все едно не се познаваме. Това трябваше да бъде обсъдено на много високо обществено ниво", продължи Гвоздейков. "Сигурно си давате сметка, че такова мероприятие не е възможно да се организира без общината. Ако не получим подкрепата й за провеждане на европейски рали трофей, състезанието едва ли ще бъде организирано в този си формат. Всички трасета имат нужда от рехабилитация, а това не може да се случи без подкрепата на общината. Парите не са толкова голям проблем, колкото самата й ангажираност чисто технически. Голяма част от пътната инфраструктура е общинска собственост. Ние по никакъв начин не можем да осигурим средствата, за да бъдат ремонтирани трасетата, които имат нужда от това".

Общинският съветник Иван Петров съобщи, че проблемът ще бъде обсъден на 11 април: "Ще поставим въпроса на сесия, която е на 11 април. Това ще бъде първа точка в дневния ред - да го попитаме кое го е мотивирало да бойкотира провеждането на това мероприятие.

Средствата са отпуснати, но кметът може да попречи на състезанието чиновнически. В бюджета парите са предвидени и ги има - 15 хиляди за състезанието и 30 хиляди за трасето".

"Цялата документация се движи с писмено разрешение на кмета. Без него, ние не можем да пуснем нито един документ. Ние трябва да имаме официално разрешение от кмета за провеждане на ралито на територията на община Твърдица", уточни Гвоздейков.