• Попов и Башкехайов със старт в рали „Твърдица“
    2019-07-17 17:42:32
    Даниел Попов и Ангел Башкехайов ще се завърнат в Българския рали шампионат със старт в предстоящото рали „Твърдица“, трети кръг от националното първенство. За 15-то издание на състезанието Дани и Ангел ще се състезават за нов клуб – АРТ Рейсинг. Двамата ще бъдат на борда на добре познатото...
  • Камбуров пропуска планинско Раховец Лясковец заради технически проблем
    2019-07-14 01:06:01
    Пламен Камбуров пропуска четвърти кръг от националния шампионат по планинско изкачване – планинско Раховец Лясковец – заради технически проблем. Двукратният национален шампион на затворен маршрут взе две победи от три старта от началото на първенството. В тази надпревара искаше да участва с Мицубиши Лансър Ево IX...
  • Втора поредна победа за Мирослав Ангелов в Монбат Рали Сливен
    2019-06-30 18:18:47
    Екипажът на Мегапорт Рейсинг Мирослав Ангелов и Георги Гаджев (Skoda Fabia R5) спечелиха 39-то Монбат Рали Сливен - втори кръг от Българския рали шампионат и четвърти кръг от Балканския рали трофей. На второ място завършиха румънците Дан Гъртофан и Тудор Марза (Skoda Fabia R5), а третото място остана за Тихомир Стратиев и Еди...
  • Отсечка преди края - Ангелов и Гаджев затвърдиха лидерството си
    2019-06-30 12:30:45
    Една отсечка преди финала на 39-то Монбат Рали Сливен, екипажът на Мегапорт Рейсинг Мирослав Ангелов и Георги Гаджев води с 56,6 секунди на румънските си конкуренти Дан Гъртофан и Тудор Марза. На третата позиция продължава да бъдат Тихомир Стратиев и Еди Сивов. В първите три етапа за втория състезателен ден, Ангелов и Гаджев...
  • Ангелов и Гаджев водят след първия ден на Монбат Рали Сливен 2019
    2019-06-30 08:21:33
    Екипажът на Мегапорт Рейсинг Мирослав Ангелов и Георги Гаджев (Skoda Fabia R5) води убедително след първия състезателен ден на 39-то Монбат Рали Сливен - втори кръг от националния рали шампионат и четвърти кръг от Балканския рали трофей на FIA. Втори се движи румънския екипаж Дан Гъртофан и Тудор Марза (Skoda Fabia R5)....
Кметът на Твърдица еднолично решил да няма рали

Лични интереси и злоупотреба с власт са напът да сложат край на едно от най-интересните автомобилни състезания в България - рали Твърдица, предупредиха организаторите на мероприятието. Те уточниха, че кметът Атанас Атанасов е решил лично да оттегли техническата, логистична и морална подкрепа на общината, което не е съгласувано със съвета и организаторите на ралито.

"На 30 март получих писмо, че рали няма да има заради промяна в обществения интерес. Поставих въпросите, че това е незаконно и бюджетът е гласуван, но след разговори с юристи се оказа, че не съм изцяло прав. Оказа се, че кметът може да прави каквото си иска. Не мога да разбера кога, къде, как и кой е правил това социологическо проучване. Този анализ е отговорна работа, лично за мен", каза председателят на АСК Евроком рали тийм Злати Златев по време на пресконференция в Националния пресклуб на БТА.

"Това негативно отношение от страна на господин кмета към мен, което не мога да си го обясня, рефлектира и върху другите ми съмишленици", продължи един от основните организатори на ралито.

"Много е трудно да се хвърляме в организиране, когато основните трасета няма да бъдат рехабилитирани. Имаме още много малко време да обсъдим това с федерацията и останалите организатори. Смятам, че състезанието все пак ще го има, даже се надявам с наситено международно участие", каза още Златев.

Един от основателите на ралито инж. Георги Гвоздейков добави: "Не знаем какъв е личният интерес на кмета и защо засяга мероприятието. Да не кажа, че кметът използва властта, за да обслужва личното си положение и интереси, което за мен е недопустимо. Да говорим за избори е несериозно, тъй като те са след шест или седем месеца. Ние сме много далеч от политиката и надали някой ден ще станем вещи и грамотни в тази сфера. Нашата цел е в този град да има живот, хора и спорт".

"Най-малкото, което можеше да направи кметът, е да направи извънредна сесия с Общинския съвет, на който е длъжен да изпълнява решенията. Да бъдем поканени и ние, а не да си пишем писма, все едно не се познаваме. Това трябваше да бъде обсъдено на много високо обществено ниво", продължи Гвоздейков. "Сигурно си давате сметка, че такова мероприятие не е възможно да се организира без общината. Ако не получим подкрепата й за провеждане на европейски рали трофей, състезанието едва ли ще бъде организирано в този си формат. Всички трасета имат нужда от рехабилитация, а това не може да се случи без подкрепата на общината. Парите не са толкова голям проблем, колкото самата й ангажираност чисто технически. Голяма част от пътната инфраструктура е общинска собственост. Ние по никакъв начин не можем да осигурим средствата, за да бъдат ремонтирани трасетата, които имат нужда от това".

Общинският съветник Иван Петров съобщи, че проблемът ще бъде обсъден на 11 април: "Ще поставим въпроса на сесия, която е на 11 април. Това ще бъде първа точка в дневния ред - да го попитаме кое го е мотивирало да бойкотира провеждането на това мероприятие.

Средствата са отпуснати, но кметът може да попречи на състезанието чиновнически. В бюджета парите са предвидени и ги има - 15 хиляди за състезанието и 30 хиляди за трасето".

"Цялата документация се движи с писмено разрешение на кмета. Без него, ние не можем да пуснем нито един документ. Ние трябва да имаме официално разрешение от кмета за провеждане на ралито на територията на община Твърдица", уточни Гвоздейков.