• ТЕОДОР КАБАКЧИЕВ СТАНА СВЕТОВЕН ШАМПИОН!
    2020-03-17 20:10:56
    България има световен шампион по Супер Ендуро! Теодор Кабакчиев (Екстрийм рейсинг, КТМ) донесе историческа титла на страната ни в клас „Джуниър“ от първенството на Международната федерация по мотоциклетизъм (FIM) по хард ендуро в зала.Това стана факт след обявеното днес решение на световната мото централа,...
  • Втори кръг от Auto-Kart Championship - отложен
    2020-03-15 13:30:02
    Планираният за събота, 21 март, втори кръг от националния любителски шампионат по картинг Lotus Sofia Auto-Kart Championship – няма да се състои, в съответствие с гласуваното от Народното събрание извънредно положение и последвалата заповед, издадена от министъра на здравеопазването на 13 март. Това съобщава сайта...
  • Ожие спечели в Мексико
    2020-03-15 12:21:11
    Екъпажът на Toyota Gazoo Racing Себастиен Ожие с навигатор Жулиен Инграсия спечели рали Мексико - трети кръг от световния рали шампионат. Късно снощи стана ясно, че надпреварата ще завърши след съботния ден. Причината е глобалната истерия свързана с Covid-19. Организаторите на състезанието са решили да предоставят възможност...
  • Ожие пред Сунинен и Еванс в Мексико
    2020-03-14 13:46:40
    Себастиен Ожие и навигаторът му Жулиен Инграсия от екипа на Toyota водят с аванс от 13.2 секунди пред Теему Сунинен и Ярмо Лехтинен от тима на M-Sport, в битката за победата на рали Мексико. Трети е лидерът в първенството Елфин Еванс с навигатор Скот Мартин, които изостават с 33.2 секунди. Малко зад тях се намират От Танак и...
  • Ожие пое лидерството в рали Мексико
    2020-03-13 22:03:17
    Екипажът на Toyota Себастиен Ожие/Жулиен Инграсия поведе в рали Мексико - трети кръг от световния рали шампионат. Французите поеха лидерската позиция след преминаването на 4 отсечки - El Chocolate 1 (31.45km), Ortega 1 (17.24km), Las Minas 1 (13.69km) и Parque Bicentanario (2.71km). Втори в класирането е Теемо Сунинен с Ford...
Кошмарен уикенд за Лотус София в Серес

Изключително тежък и неуспешен се оказа първия състезателен уикенд през тази година за екипа на автомобилния клуб Лотус София Моторспорт. Софийският отбор се включи в ендуранс надпреварата „4 Hours of Serres – Spirit of Le Mans“, организиран през изминалия уикенд в северна Гърция. Два автомобила с общо шестима пилоти трябваше да вземат участие, като сред тях бе и най-добрия ни български автомобилен състезател Павел Лефтеров.

„Проблемите ни започнаха още в петък, като единия ни автомобил – Lotus Elise S2 Sport - катастрофира, след като Илиан Димитров се завъртя, а при другия – Lotus Exige V6 Cup R – се появи сериозен проблем с окачването. Това на практика ни принуди да започнем работа по автомобилите, за да се опитаме да ги възстановим, тъй като щетите на пръв поглед не бяха чак толкова сериозни. Работата продължи през целия петъчен ден до тъмно и в събота до обяд.“ – заяви един от шестимата пилоти на двата автомобила Борис Барболов.

Хвърлените усилия от страна на целия екип дадоха резултат и в събота по обяд автомобилите отново бяха на пистата, за да вземат участие в свободните тренировки. За съжаление, неприятностите не спряха до там и лошия сценарий от петъчния ден започна да се повтаря и в събота. „Ремонтът по Exige-а очаквано не реши проблема, но бяхме длъжни да опитаме. Проблемът може да бъде решен само на спокойствие в сервизни условия. Безопасността на пилотите е по-важна от всичко, затова решението бе автомобила да преустанови участието си.“ – сподели Борис Барболов.

„Същото решение взехме и за Elise-а, след като и при него проблемите продължиха – Чарли Варийски се завъртя и последва още един удар. Макар да не бяха сериозни щетите и да имаше начин отново да възстановим автомобила, решихме да спрем и него от участие, за да анализираме на спокойствие проблемите и вероятните грешки и пропуски. Ясно беше, че нещо не е наред и беше напълно излишно да си играем с дявола. Жалко е, че не успяхме да участваме в надпреварата, защото в неделния ден проследихме резултатите и установихме, че при безпроблемно изпълнен план в екипа ни, вероятно щяхме да се поздравим или с двойна победа или поне с двоен подиум, въпреки невероятната конкуренция, която имаше от гръцка страна. Автомобилите ни определено разполагат с този потенциал. Не винаги обаче нещата преминават по план, така е в моторспорта. Всичко, което ни сполетя, си имаше и има своята положителна страна – в такъв двойно стресов момент, никой от екипа не се отказа да решим проблемите и да оправим колите. С вече два състезателни автомобила, единия от които е на доста високо ниво, работата по подготовката стана повече, екипа ни се разраства и случилото се е част от грешките на растежа. Важното е, че си правим нужните изводи след този неуспех, за да продължим напред.“- допълни Борис Барболов.