• Пълна доминация на Маршавелов в последния старт за сезона
    2017-11-19 20:33:19
    Пилотът на КА-2 Рейсинг Тийм Константин Маршавелов (Mitsubishi Lancer Evo X) завърши на първо място в последният кръг от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут, който се проведе на гръцката писта „Серес“. Това е четвърта победа за пловдивчанина за този сезон от провелите се общо пет...
  • Пламен Стайков шампион в ERT2 след финала на FIA European Rally Trophy
    2017-11-18 22:57:48
    Екипажът на “Staykov Racing - Georgia” Пламен Стайков/Давид Кварацхелия (Mitsubishi Lancer Evo IX) завоюва победата, а заедно с това и титлата в клас ERT2 във финала на FIA European Rally Trophy, чийто домакин бе рали „Casinos do Algarve“. В клас ERT2 състезателите пилотират автомобили...
  • Маршавелов спечели полпозишъна на Серес
    2017-11-18 19:23:36
    Константин Маршавелов от пловдивският клуб „КА-2 Рейсинг Тийм“ спечели първата стартова позиция за утрешното състезание на пистата Серес, което е кръг от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут. Това е втори пореден полпозишън за спечелилият предсрочно титлата в серия...
  • Иван Влъчков с убедителен полпозишън в серия Туринг на Серес
    2017-11-18 19:20:00
    Иван Влъчков спечели убедително първата стартова позиция в серия Туринг за Писта Диамо на Серес в Гърция, където се провежда 5-ият последен кръг от националния шампионат на Затворен маршрут. 18-годишният пилот с Хонда Сивик си осигури титлата след победа в предния кръг в Бургас, но въпреки това участва на Серес. Във втората...
  • Стайков повежда след първия ден в борбата за титлата в ERT2
    2017-11-18 02:23:35
    Българският пилот Пламен Стайков и навигаторът му Давид Кварацхелия – Давидоне (Mitsubishi Lancer Evo IX) се движат на първа позиция в клас ERT2, след първия ден на рали „Casinos do Algarve“, което е финала на FIA European Rally Trophy. Двамата се борят за титлата в този клас, където...
Организаторите на Ендуранс шампионата представиха промените и новите партньори за новия сезон

Българският шампионат за издръжливост с автомобили на писта, станал популярен с краткото название „Ендуранс“, стартира своя четвърти пълен сезон през настоящата 2017 г. Подобни състезания се провеждат от 2011 година насам в България, като дисциплината е част от Българската федерация по автомобилен спорт от есента на 2013 г.
 

На пресконференция на клуба-организатор Лотус София Моторспорт бяха представени промените за 2017 г. и генералния спонсор на шампионата Vivacom. Борис Барболов, спортен директор на шампионата, отбеляза факта, че дисциплината е приложна за БФАС, т.е. няма професионален статут и в нея участие могат да взимат и любители, като изискванията към тях са доста по-освободени, особено в група Туристически автомобили – по този начин се дава шанс спорта да бъде по-масово достъпен.
 

Павел Лефтеров, който има опит в подобни състезателни дисциплини в чужбина – шампион за 2015 г. в Европейския GT4 шампионат – сподели, че тези състезания дават доста по-широко поле за изява и за научаване на нови неща от гледна точка стратегията, по-умереното каране, подготовката на автомобила и че те са една много комплексна дисциплина, с която да се изграждат умения в много насоки от автомобилния спорт.
 

В рамките на сезон 2017 са планирани 4 кръга, като три от тях ще са в България, а с румънците все още текат преговори за организиране на първото по рода си официално съвместно Ендуранс състезание на територията на Балканите, между два официални шампионата от този тип. Календарът за 2017 г.:
 

1 кръг – 18-19 март – Дракон, Калояново

2 кръг – 13-14 май – Моторпарк Румъния (непотвърдено)

3 кръг – 24-25 юни – Долна Митрополия

4 кръг – 23-24 септември – Долна Митрополия
 

Владимир Илиев, председател на БФАС, отбеляза, че все още има доста неща, които трябва да бъдат договорени и изгладени организационно, за да може да се състои българо-румънската надпревара, но допълни, че федерацията съдейства с каквото може подобни състезания да станат факт. Изразено бе и удовлетворение от името на БФАС, че спорта върви в правилна посока с дисциплини като Ендуранс, които търпят подобно развитие през годините.
 

Старанието, което полага организационния екип, откакто организира шампионата, е всяка година да има по нещо ново и по-добро, сравнение с предходната. Това, заедно с приемането на мнения и критики от страна на участниците по наболели въпроси, е предпоставката състезанията и самия шампионат да се развиват в правилна посока, коментира Горан Ангелов, председател на клуба организатор Лотус София Моторспорт. „Така стана възможно да ни подкрепи и компания като Vivacom“ – отбеляза още Горан Ангелов.
 

„Vivacom има сериозни традиции в подкрепата на различни спортове и Ендуранс шампионатът е поредното събитие, зад което с удоволствие заставаме. За нас спортът е символ на всичко онова, което прави обществото ни по-добро, по-смислено и по-уверено, кауза, отговаряща на ценностите, с които се идентифицираме. Концепцията на Ендуранс шампионата, неговата достъпност, приятелската обстановка, екипният дух и възможността за много каране и за научаване на нови неща са истинско вдъхновение и атрактивна демонстрация на новаторски практики“ – сподели Радосвета Калчева, старши мениджър „Бизнес развитие“ във Vivacom.
 

През сезон 2017 са предвидени промени в организацията и правилника - една от по-сериозните такива, е въвеждането на клас до 1600 куб см и в двете групи – Туристически и Състезателни. Дава се шанс на по-малолитражните автомобили, сред които има не малко модели със спортен дух, да участват в отделно класиране и да имат по-реални възможности за добро класиране, отколкото в общ клас с автомобилите до 2000 куб см. „Дали наистина интереса към този клас ще бъде такъв, какъвто поискалите го участници го описваха през миналата година – предстои да видим“, коментираха организаторите.
 

Останалите сериозни промени през този сезон са свързани със самите състезания в рамките на уикендите. Отпада окончателно дисциплината Ендуранс Пол – тя няма да бъде повече като отделно състезание с отделно награждаване, а ще изпълнява само функцията на квалификация за подреждане на стартовия ред. От друга страна, най-интересните и популярни състезания – 1-часовите Спринт надпревари, стават по две всеки уикенд, като ще се провежда по едно състезание в събота и в неделя. Класическият 3-часов Ендуранс е с намалена продължителност и вече ще бъде 2 часа. Като основна причина, организаторите посочват слабия интерес, притесненията на много участници дали автомобилите ще издържат толкова много каране и нежеланието в някои случаи на определени участници да предоставят автомобила си на друг да го управлява – 3-часовият Ендуранс беше изцяло отборна дисциплина, докато при 2-часова гонка, състезател може да участва и индивидуално.
 

От гледна точка безопасност, голямата промяна идва в състезателната група – автомобилите от всички класове в нея трябва да имат предпазна клетка от тръбна конструкция, или т.н. ролбар. До този момент, това беше препоръчително за всички автомобили, но за състезателните вече е задължително. В група Туристически остава възможността да се добавя ролбар, ако участник желае да го направи.
 

Шампионатът стартира с 1-и кръг, идния уикенд (18-19 март) на писта Дракон, Калояново.