• Денис Стайков и Виктория Георгиева с победи в първия турнир от веригата JGolf
    2022-04-19 09:33:46
    С променливо време и много емоции започна първия турнир от веригата JGolf. Първият от трите турнира, планирани за тази година се проведе от от 15 до 17 април на игрището Правец Голф Клуб. Победител в турнира при мъжете с резултат +4 стана Денис Стайков. След него с резултат +7 се класираха Христо Янакиев и Александър...
  • JGolf стартира втората си година
    2022-04-15 07:49:28
    Днес на игрището Правец Голф Клуб веригата JGolf championship стартира втората си година. Веригата турнири ще бъде част от WAGR (World Amateur Golf Ranking), a участващите ранкирани състезатели, ще имат възможност да трупат точки за световната ранглиста. Първия от трите турнира, започва днес и ще бъде с продължителност до...
  • Пламен Стайков и Рафи Кадир показаха дизайна на автомобила си за 2022
    2022-03-19 19:14:23
    Днес на изложението на Volkswagen Club Fest, който се провежда в Интер експо център двукратният рали шампион на България и носител на Балканската и Европейската купа Пламен Стайков и навигаторът му Рафи Кадир показаха дизайна на своята Skoda Fabia R5 с която ще се състезават през този сезон. Основен партньор на...
  • Льоб и Галмиш триумфираха в Монте Карло
    2022-01-23 16:39:20
    Себастиен Льоб и Изабел Галмиш (M-Sport Ford) спечелиха рали Монте Карло, първи кръг от WRC за сезон 2022. Броени дни след най-трудната надпревара за издръжливост – рали Дакар – деветкратният световен рали шампион триумфира в класическата надпревара след страхотен двубой със Себастиен Ожие и навигатора му...
  • Льоб и Галмиш поведоха в Монте Карло
    2022-01-21 19:31:36
    След петъчните шест скоростни етапа с обща дължина 97.86км. Себастиен Льоб и Изабел Галмиш (Ford Puma, M-Sport Ford) поведоха в генералното класиране на състезанието. Френският тандем води на сънародниците си Себастиен Ожие и Бенджамин Вейлас (Toyota, Toyota Gazoo Racing) с 9.9 секунди. Льоб спечели първите четири етапа, след...
Позиция на БФАС относно открито писмо на Камен Михайлов - председател на АФБ

След като се запознахме с отвореното писмо и позицията на г-н Камен Михайлов председател на Автомобилна федерация на Българияотносно бъдещето на автомобилния спорт, бихме искали да споделим нашето становище

На първо място Българска Федерация по Автомобилен Спорт ( БФАС), като организация създавала, организирала и менажирала автомобилизма повече от 40 години, и подкрепена от най-добрите пилоти на България, държим да заявим, че г-н Михайлов тиражира откровени неистини и видимо се опитва да прехвърли личната си отговорност към трети лица и към Министерството на младежта и спорта

Помощта от държавата никога не е била непрестанен и задължителен финансов поток, а се е влияела от текущата икономическа ситуация. За пример ще дадем последно проведеното от БФАС рали България, което бе организирано и проведено на много високо ниво, като за целта използвахме единствено лични средства. Г-н Михайлов със сигурност е наясно с този факт, тъй като приближени до него лица инициираха прокурорска проверка, която не установи никакви нарушения. Може би още тогава е трябвало да разбере, че личната ангажираност на организация, менажираща спортна дисциплина трябва да е на първо място. БФАС е доказала , че е възможно, а и успешно

БФАС, във времето когато беше лицензирана спортна федерация е подлагана почти ежегодно на проверки не само от страна на Министерството на спорта, но и от други държавни институции, в това число НАП и Прокуратура, като това е напълно закономерно и правилно. Всяка една организация оперираща със средства от държавния бюджет задължително преминава през тези етапи с цел прозрачност и контрол на разходваните финанси на данъкоплатеца. Задължение, повтаряме ЗАДЪЛЖЕНИЕ на проверявания е да оказва пълно съдействие. Защо г-н Михайлов предпочита с арогантността си да неглижира и злепостави контролните органи можем само да гадаем. Опитът ни подсказва обаче, че подобно поведение е присъщо на хора, които се притесняват от крайните резултати на една такава проверка. На мнение сме , че това арогантно поведение на г-н Михайлов е недопустимо и уронва престижа на автомобилиният спорт , спортната общност и държавността. 

Не на последно място ще отбележим, че е абсолютно недопустимо едно състезание, дори и от ранга на рали Българияда е определящо за пълен състезателен сезон. Недопустимо е повече от 50 състезания (каквито ние провеждахме ежегодно) да бъдат заложник на неумението или нежеланието на управленския орган на АФБ да положи усилия в посока осигуряване на финансиране и организация. Отдаваме това безхаберие на крехкия управленски опит в автомобилизма на г-н Михайлов, но бихме искали да го подсетим, че в спорта основната движеща сила са личното старание и положен труд, които трябва да бъдат съчетани с отговорност и ангажираност. Доказателство за това е, че при първото провеждане на рали „България“ от страна на АФБ, организацията им се радваше на щедро финансиране и ползване наготово на специални правилници, кадри и техническо оборудване. Оценката на международната федерация (ФИА) в последствие бе крайно негативна и изпълнена с критики към организацията. Оказва се, че пряката отговорност би следвало да е поета от организатора на мероприятието, а не към държавата в лицето на Министерството на спорта. 

Като заключение ще кажем, че г-н Михайлов е прав само за едно бъдещето на автомобилния спорт е несигурно, а прогнозите не са особено добри. Причината за тази негативна посока е само една лошото, еднолично и неправилно менажиране на автомобилизма през последните две години. От високо уважаван спорт, радващ се на небивал интерес, от над 50 отлично провеждани годишно състезания, от ясни и еднозначно прилагани правилници и безкомпромисни мерки за безопасност се стигна до днешното състояние ниско управленско ниво, лошо проведени мероприятия, занижени или липсващи мерки за сигурност и зачестили инциденти (дори и с фатален край). Всичко това е резултат на усилиятана АФБ, които само за две години почти успяха да унищожат всичко създавано и изградено за повече от 40 години. А когато фактите говорят и г-н Михайлов би трябвало да се засрами и замълчи