• Иван Влъчков: Целта за 2019 г. е отново да направя пълен сезон в GT4
    2018-12-06 23:16:34
    Иван Влъчков записа поредния си си силен сезон в автомобилния спорт. 19-годишният пилот на Дамасцена Алба спечели титлата на Затворен маршрут в серия Туринг за 3-а поредна година с Хонда Сивик, завърши първи на Планинско изкачване Шипка Дамасцена в своята категория, а освен това направи пълен сезон в GT4 за Централна Европа в...
  • Константин Маршавелов с четвърта титла в пистовия шампионат
    2018-12-03 18:33:54
    Пилотът на "КА–2 Рейсинг Тийм" Константин Маршавелов (Mitsubishi Lancer Evo X) спечели титлата в серия "Макси". Това стана в последния кръг от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут и писта, който се проведе на писта "Серес". Маршавелов си гарантира титлата, след като завърши на второ място в...
  • Време е за новата HONDA CR-V
    2018-11-21 12:40:02
    Днес, ще ви запознаем с петата генерация на Honda CR-V, най-продаваният SUV автомобил в световен мащаб през последните пет години. Новост при Honda CR-V е 7-местната версия, за първи път в историята на популярния модел. Автомобилът идва на родния пазар с икономичен 1,5-литров турбобензинов двигател с максимална мощност до 193...
  • Технически проблем лиши Камбуров от титлата
    2018-11-18 20:42:56
    Технически проблем доведе до отпадането на Пламен Камбуров от надпреварата на писта „Серес”. Състезанието на гръцкото трасе бе финален кръг от българския национален шампионат на затворен маршрут и писта за 2018 г. Пилотът на Автотранс Рейсинг Тийм заяви след финалния кръг от първенството, че все пак...
  • Завърши вторият сезон на Eneos Cup
    2018-11-18 19:44:17
    Днес на гръцката писта „Серес“ се проведе последният кръг от автомобилните серии Eneos Cup. Надпреварата е част от националния шампионат по автомобилизъм на затворен маршрут и писта, като в нея участниците се състезават с напълно еднакви автомобили 1.8-литрови Audi A4. Победител в последното състезание от втория...
Време е за новата HONDA CR-V

 

Днес, ще ви запознаем с петата генерация на Honda CR-V, най-продаваният SUV автомобил в световен мащаб през последните пет години.

Новост при Honda CR-V е 7-местната версия, за първи път в историята на популярния модел. Автомобилът идва на родния пазар с икономичен 1,5-литров турбобензинов двигател с максимална мощност до 193 конски сили, а от 2019 година в България ще бъде представена и още по-екологичната му хибридна версия. 

 

 

 

                  Още с представянето на първото поколение на CR-V през 1995 г., моделът се наложи като световен бестселър в категорията SUV. Днес петата му генерация се отличава с редица усъвършенствани технологии и още по-високо качество.  

CR-V е със свеж и подобрен външен дизайн, с по-широки, по-мускулести калници, с по-отчетливи контури на капака и задната част, а светлинният подпис на предницата му радва окото с новото характерно „лице“ на гамата на Honda.

 

С редица умни решения новият CR-V още повече улеснява всекидневието на своите притежатели. Например височината на отваряне на вратата на багажника може да бъде програмирана, а централната конзола е с три възможности за организация на отделенията за вещи в нея, облегалките на делимите в отношение 60:40 втори ред седалки се сгъват надолу с едно движение.

 

 

•Усъвършенстван и спортен дизайн на екстериора с типичен за модела силует и първокласен интериор

Новият CR-V е с още по-модерен и динамично изглеждащ външен дизайн без излишни линии и с високо ниво на функционалност. Една от главните промени е удължената с 30 мм колесна база. Тя позволява новият CR-V да се отличи с още по-масивна и по-мускулеста каросерия. 

 

 

Характернит дизайн отпред разкрива познатото вече за гамата на Honda "лице". Изваяният външeн вид включва тънка и модерна радиаторна решетка. Лесно разпознаваемите фарове на моделното семейство на CR-V са се завърнали, при това с LED светлини за всички нива на оборудване. Острите линии на капака водят към плавната линия на предно стъкло, откъдето гладкият покрив се среща със задния спойлер. По-големите джанти, късият надвес и двата ауспуха допринасят за изключително атлетичния вид на модела.

 

Задната част на CR-V е по-ясно изразена, като динамичният й вид е допълнен от по-широки арки над гумите и хромирани ленти между тях.

Тесните LED L-образни фарове обгръщат задната част на колата, обграждат задното стъкло. Между тях е разположена елеганта хромирана декоративна лайстна.

 

Новият CR-V се предлага в осем различни цвята: червено (Rallye Red), сребристо (Lunar Silver), сиво (Modern Steel), синьо (Cosmic Blue), лъскавo червено (Premium Crystal Red), перленo бяло (Platinum White), черно (Crystal Black) и кафяво (Premium Agate Brown). 

 

Предлагат се алуминиеви джанти в три различни размера: 17-, 18-, и 19-инчови според версията на автомобила, а моделите с най-високо оборудване ще бъдат с панорамен стъклен покрив.

 

Голям сензорен дисплей с висока чувствителност заема средната част на предния панел на кабината. Дизайнерите на Honda са увеличили пространството за краката при предните седалки, като са повдигнали на по-високо ниво най-ниската част от долната линията на таблото. 

 

Красива и гладка махагонова лайстна от вътрешната страна на вратите и на предния панел създава по-естествена и по-уютна атмосфера. Върху вентилационните отвори,  волана, дръжките и системата за управление на климатика е изполван елегантен метален акцент, а меката кожа на седалките се предлага в черно или в цвят слонова кост за версиите с по-високо оборудване.

 

Спрямо предишното поколение на модела е рационализирано разполеделението на информационния екран. Сега освен 7-инчовия информационен интерфейс за шофьора DII, видим през волана, той включва и централен сензорен дисплей. Разположението на контролните уреди също е опростено, включително и клъстерът за управление на климатичната система, разположен под сензорния дисплей.

 

Новият CR-V предлага най-добрата в класа си видимост отпред благодарение на по-тънките с 10 мм предни А-колони. Това не се отразява на безопасността, тъй като в конструкцията им е приложена високоякостна стомана. Видимостта над линията на капака на автомобила също е подобрена благодарение на незабележимо за водача понижаване на от 60 мм на височината на предницата.

 

Второто поколение на софтуера Honda Connect осигурява напълно подобрено интуитивно опериране и отлична съвместимост със смартфоните чрез Apple CarPlay и Android Auto. Така всичките им функционалности, включително Google Maps и Google Now могат да бъдат ползвани и в автомобила (наличието на приложенията варира за различните пазари).

 

 

Мултиинформационен дисплей за шофьора (DII) 

 

Зад волана се намира новият мултиинформационен 7-инчов TFT-LCD дисплей за шофьора (Driver Information Interface - DII), обграден от измервателни уреди за темперетурата на охлаждащата течност и за нивото на гориво. 

Новият DII включва голям дигитален скоростомер и тахометър. В долната  част на дисплея е интегрирана зона, на която водачът може да преглежда различни видове съдържание, включително навигационни инструкции, SMS и еmail чрез текстов дисплей (с вградено звуково управление), информация за текущата песен, статуса на 4x4 системата, както и съобщения, свързани с обслужването на автомобила.

Комбинацията от мултифункционален волан с интегриран Bluetooth®3 HandsFreeLink® управление на телефона, DII система в предната зрителна линия на водача свеждат разсейващите елементи по време на движение до минимум.

 

3. Двигател 

Новият CR-V е оборудван с 1,5-литровия бензинов VTEC TURBO двигател, дебютирал с десетото поколение на Honda Civic. Този силов агрегат е адаптиран специално за новия CR-V, в резултат на което мощността и икономичността му са от най-високите в класа на SUV автомобилите.

 

1.5 VTEC TURBO разполага със 173 к.с. (127 кВт) при 5600 об/мин, когато е оборудвана с 6-степенна механична предавателна кутия (6MT), и със 193 к.с (142 кВт) при 5600 об/мин при версията на модела със CVT трансмисия. Максималният въртящ момент е 220 Нм и е наличен между 1900 и 5000 об/мин за варианта 6MT и съответно 243 Нм между 2000 и 5000 об/мин за CVT.

 

Eкологичнотo представяне на новия VTEC TURBO двигател го нарежда сред лидерите в класа му. Офицалните вредни емисии са 143 г/км за моделите с 6МТ и предно предаване и 162 г/км за CVT моделите с 4x4.

 

Увеличената с 18 к.с. мощност спрямо предходния 2-литров i-VTEC двигател  допринася не само за подобрената динамика, но и за значително по-високата енергийна ефективност. Ускорението от 0-100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 211 км/ч. 

 

 

•Шаси и звукоизолация

 

Превъзходни материали и задълбочени инженерни процеси характеризират дизайна на новата платформа и допринасят за създаването на шаси, което е просто по-леко от това на предишното поколение, но е и с 25% по-устойчиво против усукване. Тези иновации са довели и до 35% подобрение на якостта на шасито. 

 

Платформата използва екслузивната нова система на Honda, ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) - представлява мрежа от свързани структурни елементи, като енергията при удар се разпределя равномерно и той нанася по-малко вреди. 

Силната, нискоинерционна платформата е направена от едни от най-високотехнологичните в индустрията  леки и издръжливи материали. 

Новите окачване и устойчивост допринасят за най-завладяващoто и най-забавнoто шофиране на CR-V.

 

Вибрациите на волана са сведени до минимум благодарение на увеличения с 36% (30 мм) диаметър на кормилната колона и преместването на електомотора на сервоуправлението на двойния рак пиньон.

 

Типичното за коли от луксозния клас хидравлично окачване е приложено отпред и отзад, придавайки висококачествена изолация и контол над вибрациите на шасито.

 

Спирачките на четирите колела са по-големи от тези на предишното поколение. Те са с 296-милиметрови дискове отпред и 300-милиметрови дискове отзад и са подпомагани от системата Еlectric Brake Boost (EBB), а това на свой ред води до по-доброто им представяне.

 

Специално изработената за европейските пътни условия и шофьорски профили система Agile Handling Assist (AHA) е използвана за първи път в CR-V модел и дискретно подпомага управлението на колата при ниски и високи скорости, разпределяйки векторно въртящия момент при движение в завой.

 

Шумът в кабината е сведен до минимум благодарение на стандартната за всички нива на обзавеждане технология Active Noise Cancellation (ANC), отново за първи част от оборудването на CR-V. ANC използва два вътрешни микрофона, за да измери нивата на шум от двигателя, прилагайки срещу него звук с обратна фаза, за го заглуши. Работи и при изключена аудиосистема. ANC е съчетана и изключителна звукова изолация на самото купе.

 

•Подобрените технологии осигуряват отлично представяне с четири задвижващи колела и още по-големи офроуд възможности

 

Новият CR-V има още по-големи офроуд способности благодарение на платформата си, тъй като предлага по-висок пътен просвет, без това да се отрази на центъра на тежестта. За подобрената висока проходимост допринасят и новите гуми и джанти с по-широк диаметър.

 

Най новата 4х4 технология на Honda с подобрен контрол в реално време (Real Time AWD with Intelligent Control System™) e калибрирана така, че да осигурява изключителна икономия на гориво.

 

Пътният просвет се е увеличил с 35 мм спрямо миналия CR-V до 191 мм за модели с предно предаване и до 201 мм за моделите 4x4. 

 

Обновената софтуерна система позволява до 60% от въртящия момент да се предава към задните колела, и до 10% увеличение на целия въртящ момент в системата като цяло. Така стойностите му достигат до 550 Нм. 

Напълно новата задвижваща система използва многодисков съединител, свързващ карданния вал със задния диференциал. Тя е управлявана от електромотор, задвижващ на свой ред хидравлична помпа. 

 

•Водещо в класа пространство и най-голямата в историята на CR-V кабина

 

Новият CR-V има още по-висококачествен и просторен интериор при леко увеличени външни размери, които позволяват повече вътрешно пространство. Разстоянито между предните седалки и тези на втория ред се е увеличило с 50 мм за още по-добър пътнически комфорт.

 

За първи път в историята на модела CR-V Honda предлага опцията за седем седалки, осигурявайки и широко пространство за крака и на третия ред. Всички места са удобни и за дълги пътувания.

 

По-широкият със 160 мм и по-дълбокият с 250 мм багажник може да побере велосипед с 19,5-инчова (49,5-сантиметрова) рамка. С обща дълбочина от 1830 мм (1800 мм за моделите със 7 седалки), новият CR-V има водещо багажно пространство в класа си.

 

Новото дъно на багажника е с две възможни позиции, което улеснява товаренето на багаж благодарение на опцията за напълно плоска повърхност за по-обемисти предмети, като товарната платформа издържа тежест дори от 100 кг. Свалянето и вдигането на делимите в отношение 60:40 седалки е толкова лесно, че можем да го направим и само с една ръка и да получим равен товарен под. 

 

Достъпът до багажника е изключително улеснен, особено при при моделите с по-високо ниво на оборудване, в което е включена електрически задвижвана багажна врата със сеонзор за безконтактно отваряне и затваряне. Височината на отварянето може да се настрои според пространството около колата, което е от особена полза в гаражи с ниски тавани или, когато автомобилът е паркиран в близост до стена.

 

Новата централна конзола е тристепенно регулиране - мести се напред или назад, прибира се, за да освободи място за чанта или лаптоп.

 

Пътниците могат да се възпозлват и от още по-големите „джобове“ на вратите (48% по-дълги отпред и с 63% по-дълги отзад).

 

В пакета Honda Sensing™ са включени:

 

Collision Mitigation Braking System (CMBS) - система за автоматично спиране в градски условия): задейства автоматично спирачките при високи и ниски скорости, ако системата установи че сблъсъкът с автомобил, камион или пешеходец е неизбежен.

Forward Collision Warning - предупреждение за челен удар: сканира пътя пред автомобила и предупреждава водача за евентуална катастрофа чрез визуални и звукови сигниали.

Lane Departure Warning - предупреждение за напускане на пътната лента: система за предупреждение при напускане на пътната лента без активирани мигачи. 

•Road Departure Mitigation - система за предотвратяане на напускането на пътното платно: камера, монтирана в челното стъкло, отчита дали автомобилът напуска пътя и ако случаят е такъв, се намесва електрическото сервоуправление, което леко коригира траекторията на движение, за да остане вашият CR-V на пътното платно. При определени ситуации може да се приложи и спирачно усилие. Системата се изключва, когато водачът възстанови своя контрол над автомобила.

Lane Keeping Assist System – асистент за спазване лентата на движение: държи автомобила в средата на платното, като по този начин намалява вероятността от неприятни изживявания зад волана, редуцира необходимостта от коригирането траекторията на движение и усилията на шофьора при висока скорост на магистралата. 

Adaptive Cruise Control – адаптивен автопилот: изчислява дали колата в съседната лента има намерение да мине пред вас и предварително регулира скоростта на CR-V според ситуацията. Също помага да поддържате дистанцията с предния автомобил, така че да не се налага да променяте скоростта си.

Traffic Sign Recognition (TSR) - система за разпознаване на пътни знаци: идентифицира ги и визуализира информацията за тях на дисплея на таблото. Показва до два знака едновременно.

Intelligent Speed Assistance – интелигентен ограничител на скоростта: умно комбинира съществуващата функция за ограничаване на скоростта с данните от системата за разпознаване на пътни знаци, за да намали автоматично скоростта до наложените ограничения. 

Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) – интелигентен адаптивен автопилот: нова технология, дебютирала за първи път в света в CR-V през 2015 г. i-ACC използва информацията от камерата и радара, за да измери позициите на други автомобили спрямо вашия и да приложи алгоритъм, изработен след интензивни изследвания върху евопейските пътища и да предскаже мига на "засичане" на многоленотови магистрали. 

 

Допълнителни технологии за безопасност в новият CR-V:

 

Blind Spot Information – информация за мъртвата зона на видимостта с включено следене на страничния трафик: използва радарна технология, за да открие обект в мъртвата зона на видимостта и  да уведоми водача чрез символ на страничното огледало.

Cross Traffic Monitor – следене на страничния трафик: използва задни радарни сензори, за да предупреди шофьора в случай на доближаващи се автомобили при маневриране.

Multi-angle rear view camera – широкоъгълна камера за обратно виждане: тристепенна камера с опции за стандартeн 130-градусов обзор, широк 180-градусов и изглед от „птичи поглед“.

 

Стандартно са монтирани системите Vehicle Stability Assist (VSA®), за стабилизиране при ускоряване, паркиране и завиване, и Indirect Tyre Pressure Monitoring System (TPMS), за измерване на налягането на гумите.

 

Според философията на Honda, "Безопасност за Всички", още от най базовото ниво на обурудване са включени всички активни и пасивни системи за сигурност.

 

8. Спецификации

 

Новият CR-V е SUV с монокок структура на шасито и избор между пет или седем седалки. 1.5-литровият двигател може да бъде съчетан с 6-степенна или със CVT трансмисии, и с избoрът за задвижването е между предно и 4x4.

 

 

 

 

 

Бултрако АД

Бултрако АД е официален представител за България на автомобилите и мотоциклетите Honda вече 26 години. Като единствен оторизиран представител на марката за страната, компанията предлагат пълната гама от автомобили, мотоциклети и ATV на физически и юридически лица, крайни клиенти чрез официалния дилър Бултрако Моторс, чиито центрове и сервизи са разположени в София, Пловдив и Варна.

За Астреко Рент

Под бранда Astreco Rent фирмата Суперспорт, част от Астреко Холдинг, възобнови услугата за отдаване на автомобили под наем. Компанията предлага пълната гама на Honda, като се очаква в най-скоро време да обогати портфолиото си.

За Астреко Холдинг

Астреко е група компании с основна дейност в автомобилния бранш – внос и дистрибуция на моторни превозни средства. Нашата цел е чрез представяните продукти да подпомогнем в максимална степен опазването на околната среда и здравето на хората, както и да улесним и оптимизираме тяхната мобилност.