• БФАС: Всички състезания извън календара са нелегитимни
    2019-03-15 22:37:00
    Българската федерация по автомобилен спорт напомни, че според член 48 от Наредбата за провеждане на автомобилни състезания за 2019 г. всички автомобилни мероприятия, които се провеждат на територията на България, не са включени в националния спортен календар и не са организирани от членове на БФАС, са нелегитимни. Един от...
  • АСК Дамасцена Алба атакува титлите на писта и планинско
    2019-03-14 17:16:15
    Екипът на АСК Дамасцена Алба ще атакува пилотските и отборните титли на Затворен маршрут и Планинско изкачване този сезон. Екипът, воден от мениджъра Николай Мончев, ще бъде в състав от 8 пилоти. Сред тях са асовете на писта в Туринг Иван Влъчков с Хонда Сивик и на планинско Любен Каменов с Мицубиши Лансър Ево 8. Влъчков...
  • БФАС внесе яснота около предстоящия сезон и лиценза към ФИА
    2019-02-13 16:02:39
    На специална пресконференция в Пресклуб „България“ членове на УС на Българската федерация по автомобилен спорт /БФАС/ оповестиха спортния календар за 2019 година и дадоха пояснение за проблемите между федерацията и Съюза на българските автомобилисти /СБА/. Иван Шопов обяви пред репортерите, че през този...
  • Голф сезонът стартира за състезателите на Про Голф
    2019-02-13 13:27:42
    Матьо Асенов и Ивана Симеонова, състезатели на Про Голф Спортен Клуб, започват турнирния сезон 2019 в края на тази седмица в Кипър. Nicos Severis Cup или откритото първенство на Кипър за младежи и девойки е арената където българчетата ще започнат, надяваме се успешно, новата състезателна година.Турнирът се провежда за 4-та...
  • БФАС: Сезон през 2019 г. ще има
    2019-02-09 21:03:23
    Сезон през 2019 г. в България в различните автомобилни дисциплини ще има. Това обявиха членовете на действащия понастоящем Управителен съвет на БФАС Александър Ковачев, Николай Златков и Иван Шопов на национална среща, проведена в Стара Загора. Председателят на федерацията Владимир Илиев не присъства, за което той поднесе...
Време е за новата HONDA CR-V

 

Днес, ще ви запознаем с петата генерация на Honda CR-V, най-продаваният SUV автомобил в световен мащаб през последните пет години.

Новост при Honda CR-V е 7-местната версия, за първи път в историята на популярния модел. Автомобилът идва на родния пазар с икономичен 1,5-литров турбобензинов двигател с максимална мощност до 193 конски сили, а от 2019 година в България ще бъде представена и още по-екологичната му хибридна версия. 

 

 

 

                  Още с представянето на първото поколение на CR-V през 1995 г., моделът се наложи като световен бестселър в категорията SUV. Днес петата му генерация се отличава с редица усъвършенствани технологии и още по-високо качество.  

CR-V е със свеж и подобрен външен дизайн, с по-широки, по-мускулести калници, с по-отчетливи контури на капака и задната част, а светлинният подпис на предницата му радва окото с новото характерно „лице“ на гамата на Honda.

 

С редица умни решения новият CR-V още повече улеснява всекидневието на своите притежатели. Например височината на отваряне на вратата на багажника може да бъде програмирана, а централната конзола е с три възможности за организация на отделенията за вещи в нея, облегалките на делимите в отношение 60:40 втори ред седалки се сгъват надолу с едно движение.

 

 

•Усъвършенстван и спортен дизайн на екстериора с типичен за модела силует и първокласен интериор

Новият CR-V е с още по-модерен и динамично изглеждащ външен дизайн без излишни линии и с високо ниво на функционалност. Една от главните промени е удължената с 30 мм колесна база. Тя позволява новият CR-V да се отличи с още по-масивна и по-мускулеста каросерия. 

 

 

Характернит дизайн отпред разкрива познатото вече за гамата на Honda "лице". Изваяният външeн вид включва тънка и модерна радиаторна решетка. Лесно разпознаваемите фарове на моделното семейство на CR-V са се завърнали, при това с LED светлини за всички нива на оборудване. Острите линии на капака водят към плавната линия на предно стъкло, откъдето гладкият покрив се среща със задния спойлер. По-големите джанти, късият надвес и двата ауспуха допринасят за изключително атлетичния вид на модела.

 

Задната част на CR-V е по-ясно изразена, като динамичният й вид е допълнен от по-широки арки над гумите и хромирани ленти между тях.

Тесните LED L-образни фарове обгръщат задната част на колата, обграждат задното стъкло. Между тях е разположена елеганта хромирана декоративна лайстна.

 

Новият CR-V се предлага в осем различни цвята: червено (Rallye Red), сребристо (Lunar Silver), сиво (Modern Steel), синьо (Cosmic Blue), лъскавo червено (Premium Crystal Red), перленo бяло (Platinum White), черно (Crystal Black) и кафяво (Premium Agate Brown). 

 

Предлагат се алуминиеви джанти в три различни размера: 17-, 18-, и 19-инчови според версията на автомобила, а моделите с най-високо оборудване ще бъдат с панорамен стъклен покрив.

 

Голям сензорен дисплей с висока чувствителност заема средната част на предния панел на кабината. Дизайнерите на Honda са увеличили пространството за краката при предните седалки, като са повдигнали на по-високо ниво най-ниската част от долната линията на таблото. 

 

Красива и гладка махагонова лайстна от вътрешната страна на вратите и на предния панел създава по-естествена и по-уютна атмосфера. Върху вентилационните отвори,  волана, дръжките и системата за управление на климатика е изполван елегантен метален акцент, а меката кожа на седалките се предлага в черно или в цвят слонова кост за версиите с по-високо оборудване.

 

Спрямо предишното поколение на модела е рационализирано разполеделението на информационния екран. Сега освен 7-инчовия информационен интерфейс за шофьора DII, видим през волана, той включва и централен сензорен дисплей. Разположението на контролните уреди също е опростено, включително и клъстерът за управление на климатичната система, разположен под сензорния дисплей.

 

Новият CR-V предлага най-добрата в класа си видимост отпред благодарение на по-тънките с 10 мм предни А-колони. Това не се отразява на безопасността, тъй като в конструкцията им е приложена високоякостна стомана. Видимостта над линията на капака на автомобила също е подобрена благодарение на незабележимо за водача понижаване на от 60 мм на височината на предницата.

 

Второто поколение на софтуера Honda Connect осигурява напълно подобрено интуитивно опериране и отлична съвместимост със смартфоните чрез Apple CarPlay и Android Auto. Така всичките им функционалности, включително Google Maps и Google Now могат да бъдат ползвани и в автомобила (наличието на приложенията варира за различните пазари).

 

 

Мултиинформационен дисплей за шофьора (DII) 

 

Зад волана се намира новият мултиинформационен 7-инчов TFT-LCD дисплей за шофьора (Driver Information Interface - DII), обграден от измервателни уреди за темперетурата на охлаждащата течност и за нивото на гориво. 

Новият DII включва голям дигитален скоростомер и тахометър. В долната  част на дисплея е интегрирана зона, на която водачът може да преглежда различни видове съдържание, включително навигационни инструкции, SMS и еmail чрез текстов дисплей (с вградено звуково управление), информация за текущата песен, статуса на 4x4 системата, както и съобщения, свързани с обслужването на автомобила.

Комбинацията от мултифункционален волан с интегриран Bluetooth®3 HandsFreeLink® управление на телефона, DII система в предната зрителна линия на водача свеждат разсейващите елементи по време на движение до минимум.

 

3. Двигател 

Новият CR-V е оборудван с 1,5-литровия бензинов VTEC TURBO двигател, дебютирал с десетото поколение на Honda Civic. Този силов агрегат е адаптиран специално за новия CR-V, в резултат на което мощността и икономичността му са от най-високите в класа на SUV автомобилите.

 

1.5 VTEC TURBO разполага със 173 к.с. (127 кВт) при 5600 об/мин, когато е оборудвана с 6-степенна механична предавателна кутия (6MT), и със 193 к.с (142 кВт) при 5600 об/мин при версията на модела със CVT трансмисия. Максималният въртящ момент е 220 Нм и е наличен между 1900 и 5000 об/мин за варианта 6MT и съответно 243 Нм между 2000 и 5000 об/мин за CVT.

 

Eкологичнотo представяне на новия VTEC TURBO двигател го нарежда сред лидерите в класа му. Офицалните вредни емисии са 143 г/км за моделите с 6МТ и предно предаване и 162 г/км за CVT моделите с 4x4.

 

Увеличената с 18 к.с. мощност спрямо предходния 2-литров i-VTEC двигател  допринася не само за подобрената динамика, но и за значително по-високата енергийна ефективност. Ускорението от 0-100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 211 км/ч. 

 

 

•Шаси и звукоизолация

 

Превъзходни материали и задълбочени инженерни процеси характеризират дизайна на новата платформа и допринасят за създаването на шаси, което е просто по-леко от това на предишното поколение, но е и с 25% по-устойчиво против усукване. Тези иновации са довели и до 35% подобрение на якостта на шасито. 

 

Платформата използва екслузивната нова система на Honda, ACE™ (Advanced Compatibility Engineering) - представлява мрежа от свързани структурни елементи, като енергията при удар се разпределя равномерно и той нанася по-малко вреди. 

Силната, нискоинерционна платформата е направена от едни от най-високотехнологичните в индустрията  леки и издръжливи материали. 

Новите окачване и устойчивост допринасят за най-завладяващoто и най-забавнoто шофиране на CR-V.

 

Вибрациите на волана са сведени до минимум благодарение на увеличения с 36% (30 мм) диаметър на кормилната колона и преместването на електомотора на сервоуправлението на двойния рак пиньон.

 

Типичното за коли от луксозния клас хидравлично окачване е приложено отпред и отзад, придавайки висококачествена изолация и контол над вибрациите на шасито.

 

Спирачките на четирите колела са по-големи от тези на предишното поколение. Те са с 296-милиметрови дискове отпред и 300-милиметрови дискове отзад и са подпомагани от системата Еlectric Brake Boost (EBB), а това на свой ред води до по-доброто им представяне.

 

Специално изработената за европейските пътни условия и шофьорски профили система Agile Handling Assist (AHA) е използвана за първи път в CR-V модел и дискретно подпомага управлението на колата при ниски и високи скорости, разпределяйки векторно въртящия момент при движение в завой.

 

Шумът в кабината е сведен до минимум благодарение на стандартната за всички нива на обзавеждане технология Active Noise Cancellation (ANC), отново за първи част от оборудването на CR-V. ANC използва два вътрешни микрофона, за да измери нивата на шум от двигателя, прилагайки срещу него звук с обратна фаза, за го заглуши. Работи и при изключена аудиосистема. ANC е съчетана и изключителна звукова изолация на самото купе.

 

•Подобрените технологии осигуряват отлично представяне с четири задвижващи колела и още по-големи офроуд възможности

 

Новият CR-V има още по-големи офроуд способности благодарение на платформата си, тъй като предлага по-висок пътен просвет, без това да се отрази на центъра на тежестта. За подобрената висока проходимост допринасят и новите гуми и джанти с по-широк диаметър.

 

Най новата 4х4 технология на Honda с подобрен контрол в реално време (Real Time AWD with Intelligent Control System™) e калибрирана така, че да осигурява изключителна икономия на гориво.

 

Пътният просвет се е увеличил с 35 мм спрямо миналия CR-V до 191 мм за модели с предно предаване и до 201 мм за моделите 4x4. 

 

Обновената софтуерна система позволява до 60% от въртящия момент да се предава към задните колела, и до 10% увеличение на целия въртящ момент в системата като цяло. Така стойностите му достигат до 550 Нм. 

Напълно новата задвижваща система използва многодисков съединител, свързващ карданния вал със задния диференциал. Тя е управлявана от електромотор, задвижващ на свой ред хидравлична помпа. 

 

•Водещо в класа пространство и най-голямата в историята на CR-V кабина

 

Новият CR-V има още по-висококачествен и просторен интериор при леко увеличени външни размери, които позволяват повече вътрешно пространство. Разстоянито между предните седалки и тези на втория ред се е увеличило с 50 мм за още по-добър пътнически комфорт.

 

За първи път в историята на модела CR-V Honda предлага опцията за седем седалки, осигурявайки и широко пространство за крака и на третия ред. Всички места са удобни и за дълги пътувания.

 

По-широкият със 160 мм и по-дълбокият с 250 мм багажник може да побере велосипед с 19,5-инчова (49,5-сантиметрова) рамка. С обща дълбочина от 1830 мм (1800 мм за моделите със 7 седалки), новият CR-V има водещо багажно пространство в класа си.

 

Новото дъно на багажника е с две възможни позиции, което улеснява товаренето на багаж благодарение на опцията за напълно плоска повърхност за по-обемисти предмети, като товарната платформа издържа тежест дори от 100 кг. Свалянето и вдигането на делимите в отношение 60:40 седалки е толкова лесно, че можем да го направим и само с една ръка и да получим равен товарен под. 

 

Достъпът до багажника е изключително улеснен, особено при при моделите с по-високо ниво на оборудване, в което е включена електрически задвижвана багажна врата със сеонзор за безконтактно отваряне и затваряне. Височината на отварянето може да се настрои според пространството около колата, което е от особена полза в гаражи с ниски тавани или, когато автомобилът е паркиран в близост до стена.

 

Новата централна конзола е тристепенно регулиране - мести се напред или назад, прибира се, за да освободи място за чанта или лаптоп.

 

Пътниците могат да се възпозлват и от още по-големите „джобове“ на вратите (48% по-дълги отпред и с 63% по-дълги отзад).

 

В пакета Honda Sensing™ са включени:

 

Collision Mitigation Braking System (CMBS) - система за автоматично спиране в градски условия): задейства автоматично спирачките при високи и ниски скорости, ако системата установи че сблъсъкът с автомобил, камион или пешеходец е неизбежен.

Forward Collision Warning - предупреждение за челен удар: сканира пътя пред автомобила и предупреждава водача за евентуална катастрофа чрез визуални и звукови сигниали.

Lane Departure Warning - предупреждение за напускане на пътната лента: система за предупреждение при напускане на пътната лента без активирани мигачи. 

•Road Departure Mitigation - система за предотвратяане на напускането на пътното платно: камера, монтирана в челното стъкло, отчита дали автомобилът напуска пътя и ако случаят е такъв, се намесва електрическото сервоуправление, което леко коригира траекторията на движение, за да остане вашият CR-V на пътното платно. При определени ситуации може да се приложи и спирачно усилие. Системата се изключва, когато водачът възстанови своя контрол над автомобила.

Lane Keeping Assist System – асистент за спазване лентата на движение: държи автомобила в средата на платното, като по този начин намалява вероятността от неприятни изживявания зад волана, редуцира необходимостта от коригирането траекторията на движение и усилията на шофьора при висока скорост на магистралата. 

Adaptive Cruise Control – адаптивен автопилот: изчислява дали колата в съседната лента има намерение да мине пред вас и предварително регулира скоростта на CR-V според ситуацията. Също помага да поддържате дистанцията с предния автомобил, така че да не се налага да променяте скоростта си.

Traffic Sign Recognition (TSR) - система за разпознаване на пътни знаци: идентифицира ги и визуализира информацията за тях на дисплея на таблото. Показва до два знака едновременно.

Intelligent Speed Assistance – интелигентен ограничител на скоростта: умно комбинира съществуващата функция за ограничаване на скоростта с данните от системата за разпознаване на пътни знаци, за да намали автоматично скоростта до наложените ограничения. 

Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) – интелигентен адаптивен автопилот: нова технология, дебютирала за първи път в света в CR-V през 2015 г. i-ACC използва информацията от камерата и радара, за да измери позициите на други автомобили спрямо вашия и да приложи алгоритъм, изработен след интензивни изследвания върху евопейските пътища и да предскаже мига на "засичане" на многоленотови магистрали. 

 

Допълнителни технологии за безопасност в новият CR-V:

 

Blind Spot Information – информация за мъртвата зона на видимостта с включено следене на страничния трафик: използва радарна технология, за да открие обект в мъртвата зона на видимостта и  да уведоми водача чрез символ на страничното огледало.

Cross Traffic Monitor – следене на страничния трафик: използва задни радарни сензори, за да предупреди шофьора в случай на доближаващи се автомобили при маневриране.

Multi-angle rear view camera – широкоъгълна камера за обратно виждане: тристепенна камера с опции за стандартeн 130-градусов обзор, широк 180-градусов и изглед от „птичи поглед“.

 

Стандартно са монтирани системите Vehicle Stability Assist (VSA®), за стабилизиране при ускоряване, паркиране и завиване, и Indirect Tyre Pressure Monitoring System (TPMS), за измерване на налягането на гумите.

 

Според философията на Honda, "Безопасност за Всички", още от най базовото ниво на обурудване са включени всички активни и пасивни системи за сигурност.

 

8. Спецификации

 

Новият CR-V е SUV с монокок структура на шасито и избор между пет или седем седалки. 1.5-литровият двигател може да бъде съчетан с 6-степенна или със CVT трансмисии, и с избoрът за задвижването е между предно и 4x4.

 

 

 

 

 

Бултрако АД

Бултрако АД е официален представител за България на автомобилите и мотоциклетите Honda вече 26 години. Като единствен оторизиран представител на марката за страната, компанията предлагат пълната гама от автомобили, мотоциклети и ATV на физически и юридически лица, крайни клиенти чрез официалния дилър Бултрако Моторс, чиито центрове и сервизи са разположени в София, Пловдив и Варна.

За Астреко Рент

Под бранда Astreco Rent фирмата Суперспорт, част от Астреко Холдинг, възобнови услугата за отдаване на автомобили под наем. Компанията предлага пълната гама на Honda, като се очаква в най-скоро време да обогати портфолиото си.

За Астреко Холдинг

Астреко е група компании с основна дейност в автомобилния бранш – внос и дистрибуция на моторни превозни средства. Нашата цел е чрез представяните продукти да подпомогнем в максимална степен опазването на околната среда и здравето на хората, както и да улесним и оптимизираме тяхната мобилност.