Българският пилот Никола Цолов завърши на 17-то място в основното състезание на предпоследния кръг от календара на Формула 3 в Белгия. Пилотът на ART Grand Prix стартира от отличната четвърта позиция, но отборът му реши да заложи на гуми за сух асфалт и за трите си болида, въпреки че Спа-Франкоршан беше все още много мокра след нощните дъждове в Ардените. Подобен избор направиха и повечето от стартиращите в челото на колоната и всички платиха скъпа цена. Тази група моментално започна да губи позиции в първите обиколки и се срина в класирането за сметка на състезателите с гуми за мокър асфалт.
Въпреки двете излизания на колата за сигурност заради различни инциденти, трасето така и не стана напълно подходящо за гуми за сух асфалт, което провали стратегията на избралите тази смес за старта. Така състезанието беше спечелено от британеца Тейлър Бърнард (Jenzer Motorsport), следван от австралиеца Кристиан Менсъл (Campos Racing) и руснакът с италиански лиценз Никита Бедрин (Jenzer Motorsport).
Така Никола Цолов завършва предпоследния уикенд от първия си сезон във Формула 3 с актив от 4 точки, което му отрежда 23-то място в генералното класиране. Последният кръг от календара на шампионата ще се състои по време на Голямата награда на Италия на пистата Монца в началото на септември.
След състезанието си Никола Цолов говори специално за Lap.bg:
Много динамично и непредвидимо състезание, как мина за теб? Как беше направен изборът да започнете с гуми за сух асфалт?
Беше 50-50, никой не знаеше с какви гуми да започнем. Беше ясно, че в началото със сигурност мокрите ще бъдат по-бързи, но мислехме, че трасето ще изсъхне по-бързо. Но беше много студено, нямаше и вятър и пистата въобще не изсъхна докрая. Така че мокрите гуми бяха правилният избор. Една от стратегиите беше да започнем с гуми за мокро, да направим 40 секунди аванс пред тези със сликовете и да влезем в бокса, за да сложим и ние гуми за сух асфалт. Бях сигурен, че щях да направя тези 40 секунди за 4 обиколки, в началото с мокрите времената бяха с десетина секунди по-добри. Но счетохме, че ще има много прекъсвания с кола за сигурност и останахме със сликове. Не беше добра идея, защото и настройките, и гумите бяха за сухо и беше много трудно за каране.
Успя ли въобще да вкараш гумите в работна температура?
Не, защото бях с налягания, настройки и гуми за сух асфалт, няма как да стане. Кейлън успя да загрее гумите по-добре по време на колата за сигурност и беше по-бърз. Но това беше така или иначе грешна стратегия.
Колко трудно е да държиш колата на пистата в такава ситуация? Изглеждаше, все едно си на лед.
Беше точно, като на лед. Ако бяхме сложили мокрите гуми, това щеше да е лесна победа за мен. След първата победа всичко вече става много по-лесно и започваш да повтаряш, както се получи и при мен миналата година. За жалост изпуснахме този шанс, който имахме, но се надявам на Монца да се получат нещата.
Поговори доста след състезанието с твоите мениджъри, доволни ли са от уикенда ти?
Да, мисля, че много подобрявам в последните две състезания. Квалификацията и състезанието вчера бяха добри, взех първи точки. Вижда се напредъкът ми. Сега остава всичко да си застане на място и да се получат нещата в състезанията.
Остава ти Монца. Карал ли си там, какво мислиш за тази писта?
Не съм карал там, ще я видя за първи път в състезателния уикенд. Но това не ми се случва за първи път, така че ще се подготвя добре на симулатора преди това. Надявам се да е още един добър уикенд за мен.
Какво ще кажеш на твоите фенове, които стават все повече и станаха рано в неделя сутрин, за да те гледат?
Много благодаря за подкрепата и се надявам някой ден пак да направя фен среща и да ги видя!
Автор: Иван Петров
Снимка: Георги Тодоров