• Трето място за Иван Влъчков на планинско Бонго в Хърватия
    2025-10-22 09:49:56
    Иван Влъчков се класира на трето място в своята група 4 (до 350 конски сили) при участието си в планинско Бонго в Скрадин, Хърватия. В това състезание Иван кара с добре познатата от близкото минало Хонда Сивик. Влъчков не беше се състезавал с този автомобил от 2022 г. И съответно му беше нужно време за адаптация, след като в...
  • Трето място за Иван Влъчков на Carbonia cup в Словакия
    2025-08-07 11:13:57
    Иван Влъчков се класира на трето място в своя клас при участието си в поредния кръг от шампионата на Carbonia Cup, който се проведе на пистата Словакия ринг. Влъчков се състезава с българския автомобил Sin Car R1 на Росен Даскалов. В първата сесия Влъчков бе пети в своя клас А9 (обем на двигателя над 3500 куб.см). Във втората...
  • Второ място за Иван Влъчков на Carbonia cup в Чехия
    2025-06-12 11:44:01
    Иван Влъчков се класира на второ място в своя клас при участието си в поредния кръг от шампионата на Carbonia Cup, който се проведе на пистата в Бърно, Чехия. Влъчков се състезава с българския автомобил Sin Car R1 на Росен Даскалов. Той показа скорост още от тренировките, като във втората сесия бе 4-и в групата си А+ и трети...
  • Никола Цолов с победа в Монако
    2025-06-09 16:06:46
    Никола Цолов спечели състезанието в Монако за своя тим "Кампос Рейсинг" и така грабна най-престижната си победа до момента във Формула 3. Българинът беше безапелационен, след като потегли от полпозишън и през цялото време не остави съмнения, че ще триумфира в надпреварата. Това е негова пета победа във Формула 3, но е...
  • Българският пилот във Формула 3 Никола Цолов спечели полпозишън на легендарната писта в Монако
    2025-06-09 16:03:30
    2025-05-23Българският пилот във Формула 3 Никола Цолов завоюва първия си полпозишън в този автомобилен клас. Това стана на състезанието в Монако, което е едно от най-старите и най-престижни в света на автомобилните спортове. В квалификацията за място Цолов, който кара за тима на Кампос Рейсинг, завъртя една обиколка по...
Никола Цолов: По-голяма зона за сигурност ще реши проблема с фаталните сблъсъци на Спа

Българският пилот на Art Racing във Формула 3 - Никола Цолов, сподели специално за Lap.bg очакванията си за решителната част от предпоследния кръг на шампионата на белгийската писта Спа и говори за сезона си до момента. Софиянецът се превърна в най-младия пилот в историята на Формула 3, когато през зимата се присъедини към френския тим. 

 

Никола, как премина за теб единствената свободна тренировка през този уикенд? По-добро или по-лошо е трасето отвътре, отколкото изглежда за нас отвън?

Отвътре изглежда по-добре, ако трябва да съм честен. Формула 3 има много сцепление на мокро. Правя по-добри времена сега на мокро, отколкото на сухо с Формула 4 миналата година. Доста е бързо и неочаквано за мен да има такова сцепление и ми отне няколко обиколки да свикна. Накрая вече беше добре. Трябва да оправя няколко неща във втори сектор и мисля, че в квалификацията ще бъда ОК. 

 

Ще бъде много важно къде ще са пилотите около теб по време на най-бързата ти обиколка в квалификацията. В тези условия сметнал ли си оптималната дистанция на пилота пред теб, за да виждаш нормално?

Мисля, е задължително е повече от три секунди, в най-добрия случай - повече от пет. Надявам се ние да се справим добре с това, защото сме първи в питлейна и това е много добре при мокро трасе. Ще видим, просто трябва да събера добрата обиколка, а и отборът е силен на мокро. 

 

Има полемика в момента, включително и сред пилотите на Формула 1 за това колко безопасна е Спа, какви мерки да се вземат, за да спрат фаталните инциденти. Какво е твоето мнение по този въпрос?

Със сигурност пистата не е напълно безопасна, но това е част от спорта, в който участваме. Според мен проблемът не е толкова в конфигурацията, колкото това, че стените са много близо до пистата. Това означава, че всеки път, когато колата се удари в стената, ние се връщаме на пистата и това е сериозният проблем. Никой не е пострадал сериозно от първичния удар в стената. Тежкият инцидент се случва, когато тази кола рикошира обратно в пистата и там друга я удари. За мен решението е да се разшири пистата, стените да са по-далеч и да има по-голяма чакълирана зона. Така, както е на много други писти. Всички искаме да излезем живи от това състезание. 

 

В момента сме на предпоследния кръг от шампионата. Ако се върнеш назад, към началото на годината, кои от целите, които си беше поставил, успя да реализираш и какво все още не си?

Със сигурност резултатите не се получават точно така, както очаквахме и искахме. Но мисля, че това е нормална част от кариерата на всеки. Не може през цялото време да си първи, винаги да печелиш - дали в картинга, дали във формулите. Ако тази година беше като миналата и печелих толкова много, много вероятно щеше да бъде следващата година във Формула 2 да стане това, което се случва сега. А това не е хубаво, защото в тази категория отборите от Формула 1 гледат много по-внимателно какво правиш. Така че всичко това е част от процеса. Силно се надявам да направя добра подготовка за следващия сезон и резултатите да дойдат. 

 

Прави впечатление, че много пилоти, като Пепе Марти, а и други, направиха огромен скок в представянето си от първия във втория си сезон във Формула 3. Миналата година Пепе има само две спечелени точки, а сега е сред най-силните в шампионата. Това успокоява ли те?

Не мисля, че трябва да съм спокоен. Пепе Марти не е единственият такъв случай. Имаме ужасно малко време на пистата във Формула 3, а всичко е толкова ново. Наличието на дори малко повече опит от другите прави огромна разлика. Има толкова много неща, които трябва да научиш. Аз, например, от началото на сезона не съм повторил нито една грешка. Всеки път, когато сгреша, е нещо ново, което поправям незабавно, но след него идва отново нещо ново. Дори във втората година продължаваш да учиш, но вече си направил голяма стъпка напред спрямо другите. 

 

Миналата година се сработи много добре с хората от Кампос. Как се случва това през този сезон с нов отбор, нов инженер, нова технология?

Всичко е ОК. Много е интересно да работиш с различни отбори, защото те учи на адаптация, защото те имат различен начин на работа. Отборът работи добре, макар и тази година не върви така успешно, както миналата, но всички работим здраво да се върнем там, където заслужаваме да сме. 

 

Накрая - какво успяваш да правиш за себе си, за да продължиш да изпитваш удоволствието от състезанието на трасето, въпреки голямото напрежение от очакваните резултати?

По време на карането трябва да можеш да се наслаждаваш. Нещата могат да са много по-лоши, отколкото са в момента. Обикновено хората не го осъзнават това, докато един ден не седнеш и не си кажеш - иска ми се да се върна отново да правя това, въпреки че не вървеше, както ми се искаше тогава. Винаги трябва да се наслаждаваш на това, което правиш и да използваш всеки един момент, за да го изживееш. 

Автор: Иван Петров

Снимка: Георги Тодоров